110.Urodziny Witolda Pileckiego - 13 maja 2011 r., Marsz Rotmistrza w Krakowie
110.Urodziny Witolda Pileckiego - 13 maja 2011 r., Marsz Rotmistrza w Krakowie
Michał Tyrpa Michał Tyrpa
868
BLOG

Marek Mierzwa: Pilecki to remedium na nadchodzące zło

Michał Tyrpa Michał Tyrpa Kultura Obserwuj notkę 6

W związku z pięcioleciem akcji społecznej „Przypomnijmy o Rotmistrzu” („Let’s Reminisce About Witold Pilecki”) zwróciłem się do sygnatariuszy dwóch ważnych dokumentów, z prośbą o odpowiedź na pytanie: Dlaczego jestem wolontariuszem akcji „Przypomnijmy o Rotmistrzu”? Dziś głos Marka Mierzwy z Krakowa.

W styczniu b.r., w związku z pięcioleciem akcji społecznej „Przypomnijmy o Rotmistrzu” („Let’s Reminisce About Witold Pilecki”) zwróciłem się do osób, które naprawdę identyfikują się z naszą Sprawą, czyli tych, którzy podpisali Oświadczenie Wolontariuszy Akcji „Przypomnijmy o Rotmistrzu” z 25 września 2012 r.oraz List do dzieci Rotmistrza z 24 listopada 2012 r. z propozycją udzielenia odpowiedzi na pytanie, co sprawiło, że postanowili zaangażować się „przypominanie o Rotmistrzu”.  

Do tej pory głos w sprawie zabrały: Joanna Krauzowicz-Tarczoń – polonistka z Nowego Targu, zob. „Dlaczego jestem wolontariuszem akcji Przypomnijmy o Rotmistrzu?” oraz Joanna Płotnicka – psycholog z dolnośląskiego Lubina, vide: „Dlaczego Siłaczka jest Wolontariuszem Akcji?”. Niedawno o idei jaka nam przyświeca pisała także Natalia Julia Nowak, zob. „Przypomnijmy o Rotmistrzu – wolontariat patriotyczny”.

5 lutego b.r. opinią na temat sensu „przypomniania o Rotmistrzu” podzielił się Marek Mierzwa – informatyk z Krakowa. Oto jego głos.

Dlaczego jestem wolontariuszem akcji „Przypomnijmy o Rotmistrzu”?

Nie wiem czy godzi się mnie zaliczać do tak zacnego grona biorąc pod uwagę, iż działam niewiele. Napiszę może krótko, dlaczego utożsamiam się z Akcją i gdzie mogę staram się szerzyć informacje o Rotmistrzu.

Przyznaję, że pesymistycznie zakładam powtórkę z historii, całkiem możliwe, że jeszcze za mojego życia i ponownie na ziemiach polskich. Poznałem bardzo liczne przykłady ludobójstwa i zabijania pamięci. Dochodząc do takiego wniosku, uważam jednocześnie, że postawa bohaterska Rtm. Pileckiego, całkowicie ofiarna i bezkompromisowa, zgodna z wyznawanym przeze mnie systemem wartości, jest jedynym remedium na zło, które prędzej czy później znów się pojawi - czynione przez ludzi chcących zamienić się z Bogiem miejscami.

Mam nadzieję, że w obliczu podobnej sytuacji będę potrafił choć zbliżyć się do tej postawy (choć modlę się, aby tak skrajne sytuacje nie miały już więcej miejsca). Na razie staram się podążać w tym kierunku poprzez zwykłe codzienne życie prawdą (na ile dane jest mi ją poznawać).

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim wolontariuszom akcji społecznej „Przypomnijmy o Rotmistrzu”!

Marek Mierzwa (zob.link)

Dziękuję Markowi za tę piękną i mądrą wypowiedź. Mam nadzieję, że wraz z przemyśleniami wymienionych wyżej Pań, stanie się ona inspiracją dla wszystkich, którzy identyfikują się z naszą Sprawą. 

Przypomnijmy o Rotmistrzu! Trzeba dać świadectwo..

 

Główny profil akcji na facebooku:

http://www.facebook.com/pages/Przypomnijmy-o-Rotmistrzu-Lets-Reminisce-About-Witold-Pilecki/300842628258

Przypomnijmy o Rotmistrzu / Let's Reminisce About Witold Pilecki on Facebook. Doświadczając kolejnych erupcji Inferno Polonico, przed oczami duszy widzę Witolda Pileckiego, który do nas, wolontariuszy akcji społecznej "Przypomnijmy o Rotmistrzu" ("Let's Reminisce About Witold Pilecki mówi"), mówi:"Z powodu mojego imienia będą was nienawidzić" (Mt 24,9)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura